Nagy választék kalandból: Látogatás a törökbálinti Auchanban

Tudnak valamit ezek a franciák…

A francia jelenlét Magyarországon projektünk keretében látogatást tettünk az Auchan törökbálinti áruházában.

Az iskolai órák után, a közlekedési problémákat Mátyás Zsuzsanna Tanárnőnek köszönhetően könnyen áthidalva, szerencsésen megérkeztünk a helyszínre, ahol Kamocsa Edit HR-vezető és Háry Zoltán kereskedelmi menedzser szívélyesen fogadtak bennünket, majd beinvitáltak egy tárgyalóhelységbe. Megkínáltak minket különféle finomságokkal, – amivel már az elején sikerült felkelteni az érdeklődésünket – majd a bemutatkozást követően meghallgattunk egy az áruházat bemutató előadást, és ezzel kapcsolatban tehettünk fel kérdéseket.

Sok érdekességet hallottunk magáról az Auchanról és egyéb testvérvállalatairól. Többek között megtudtuk, hogy az áruház különböző országokban különféle neveken él a köztudatban, – például Portugáliában JUMBO-nak hívják, és a jellegzetes vörösbegy embléma helyett is egyedi elefántlogót használnak -, viszont a multinacionális vállalat törekszik a globálisan összekapcsolódó áruházaik egységesítésre.

Készségesen válaszoltak a feltett kérdéseinkre, beszélgettünk a vállalat magyarországi terjeszkedéséről, és itthoni megítéléséről, az áruház speciális francia termékeinek népszerűségéről, (mint ahogyan előzetesen sejtettük, a fagyasztott töltött csiga nem tartozik a magyar kedvencek közé), valamint ismertették az Auchan környezetvédelmi tevékenységét is, a szelektív hulladékgyűjtés fontosságát a hipermarketekben. Általánosan is képet kaptunk a kereskedelemről, valamint a magyar fogyasztók igényeiről és az ezekben bekövetkezett változásokról. Megtudtuk, hogy az új szlogen, a „Nagy választék kalandból!” is erre utal, hiszen a fogyasztók számára már nem csak az olcsóság a szempont, hanem egyre fontosabbá válik a minőség, és a széles választék. Érdekelt minket továbbá az el nem adott, de még jó állapotban lévő, értékesíthető termékek sorsa. Biztosítottak bennünket, hogy a még felhasználható élelmiszer a legtöbb esetben nem veszik kárba, mivel az áruház több alapítványt segít karitatív tevékenységével, viszont a politikától távol maradva igyekszik ezt megvalósítani. Felemelő érzés volt hallani, hogy vállalat nagy hangsúlyt fektet a tudatos társadalmi felelősségvállalási tevékenységére, amelyre jó példa lehet a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása.

Ezt követően körbevezettek miket az áruház olyan területein, ahová nem juthatunk be egy egyszerű hétköznapi vásárlás alkalmával. Alkalmunk nyílt megtekinteni a laikusok számára lenyűgöző, monumentális raktárhelységeket, beleértve a hűtött termékek jéghideg tárolóit is. Láttuk, hol veszik át a megérkező árut, valamint, hogy hol semmisítik meg a felesleget. Látogatásunk befejeztével felkerestük az érdekesnek ígérkező pékműhelyt, és betekintettünk az ott dolgozók munkájába.
Összességében egy rendkívül érdekes látogatásban volt részünk. Felejthetetlen élményekkel gazdagodtunk, engem például már a megérkezésünkkor elvarázsolt az alattunk elterülő rendezett, színes és mozgalmas áruház látványa, melyet a tárgyalószobából csodálhattunk meg.

Köszönjük szépen a fogadóinknak a figyelmességet, a Tanárnőnek pedig a program megszervezését!

Kósa Rozália 11. E

A hozzászólások le vannak tiltva.